Samochód terenowy Voiture de liaison tout terrain Berliet VURB 2

Historia konstrukcji:
Samochód terenowy VURB 2 został opracowany we francuskich zakładach Automobiles Marius Berliet w Vénissieux. W latach 1929-1932 wyprodukowano 48 egzemplarzy.

Dane techniczne:

Liczba miejsc:
Masa:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
6
2.600 kg
4×4
silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą,
zapłon iskrowy, pojemność 3.296 cm3,
o mocy 48 KM
4 biegi do przodu plus wsteczny, terenowy reduktor
na drodze 60 km/h

Opis konstrukcji:
Zastosowano otwarte czterodrzwiowe nadwozie, które w razie niesprzyjających warunków atmosferycznych było przykrywane brezentowym dachem. Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie kół na sztywnych osiach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Zastosowano gaźnik typu Solex. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową i rozdzielczą przekazuje napęd na wszystkie koła. Mechaniczny układ hamulcowy działa na wszystkie koła, natomiast mechaniczny hamulec pomocniczy (ręczny) działa na koła tylne.

Źródła:

Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine „L’automobile sous l’uniforme 1939-40”, wyd. Massin, 1992 r.