Historia konstrukcji:
Samochód terenowy VURB 2 został opracowany we francuskich zakładach Automobiles Marius Berliet w Vénissieux. W latach 1929-1932 wyprodukowano 48 egzemplarzy.
Dane techniczne:
Liczba miejsc: Masa: Układ napędowy: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: |
6 2.600 kg 4×4 silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą, zapłon iskrowy, pojemność 3.296 cm3, o mocy 48 KM 4 biegi do przodu plus wsteczny, terenowy reduktor na drodze 60 km/h |
Opis konstrukcji:
Zastosowano otwarte czterodrzwiowe nadwozie, które w razie niesprzyjających warunków atmosferycznych było przykrywane brezentowym dachem. Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie kół na sztywnych osiach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.
Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Zastosowano gaźnik typu Solex. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową i rozdzielczą przekazuje napęd na wszystkie koła. Mechaniczny układ hamulcowy działa na wszystkie koła, natomiast mechaniczny hamulec pomocniczy (ręczny) działa na koła tylne.