Historia konstrukcji:
Samochód terenowy R. 15 R został opracowany we francuskich zakładach Société Laffly w Asnières. Po raz pierwszy zaprezentowany w listopadzie 1936 roku. Ze względu na obciążenie zakładów Laffly produkcję seryjną pojazdu podjęto w zakładach Société Anonyme des Anciens Établissements Hotchkiss et Cie. w Saint-Denis koło Paryża, a następnie zapadła decyzja aby moce produkcyjne wykorzystać na inne typy pojazdów.
Dane techniczne:
Układ napędowy: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: |
4×4 silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą, zapłon iskrowy, pojemność 2.312 cm3, typu Hotchkiss o mocy 56 KM przy 3.200 obr./min 4 biegi do przodu plus wsteczny, terenowy reduktor na drodze 68 km/h |
Opis konstrukcji:
Zastosowano całkowicie otwarte czterodrzwiowe nadwozie, które w razie niesprzyjających warunków atmosferycznych było przykrywane brezentowym dachem. Przednia szyba składana w kierunku na maskę. Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.
Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 86 mm, skok tłoka 99,5 mm. Zastosowano gaźnik typu Solex. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową i rozdzielczą przekazuje napęd na wszystkie koła. Hydrauliczny układ hamulcowy działa na wszystkie koła, natomiast mechaniczny hamulec pomocniczy (ręczny) działa na koła tylne.
Stosowano opony rozmiaru 200 x 40. Dla poprawienia mobilności zastosowano także niewielkie pomocnicze koła rozmiaru 420×150 umieszczone pod przednią częścią przedziału silnikowego oraz pomiędzy osiami na wysokości miejsca kierowcy, które pomagały podczas przekraczania poprzecznych nierówności terenu zapobiegając zawieszeniu pojazdu na podłodze.