Transporter czołgów Camion porte-char Renault FU

Historia konstrukcji:
Transporter czołgów FU został opracowany w 1917 roku we francuskich zakładach Sociétè Anonyme de Usines Renault w Billancourt pod Paryżem. Pojazd ten był używany do transportu czołgów Renault FT.

Dane techniczne:

Masa:
Ładowność:
Układ napędowy:
? kg
7.000 kg
4×2

Opis konstrukcji:

Zastosowano otwartą kabinę załogi w układzie klasycznym (za silnikiem). Za kabiną zlokalizowano platformę do transportu ewakuowanego czołgu, z rampami najazdowymi. Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie kół na sztywnych osiach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Układ hamulcowy mechaniczny działał tylko na koła tylne. Koła drewniane z metalową obręczą, na którą była nawulkanizowana warstwą gumy (masywy – na tylnej osi koła zdwojone).

Źródła:

Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine „L’automobile sous l’uniforme 1939-40”, wyd. Massin, 1992 r.