Samochód ciężarowy Lorry 6-ton, 4×2, GS, Maudslay „Militant”

Historia konstrukcji:
Samochód ciężarowy „Militant” został opracowany w 1940 roku w brytyjskich zakładach Maudslay Motor Company Ltd. w Coventry.

Dane techniczne:

Masa:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
? kg
4×2
silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą,
wysokoprężny, pojemność 5.410 cm3,
typu Gardner 4LW o mocy 68 hp przy 1.700 obr./min
4 biegi do przodu plus wsteczny
na drodze 65 km/h

Opis konstrukcji:
Zastosowano dwuosobową zamkniętą kabinę załogi w układzie COE (Cab Over Engine – kabina nad silnikiem). Za kabiną zlokalizowano skrzynię ładunkową osłanianą brezentową plandeką rozpinaną na metalowych pałąkach. Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie kół na sztywnych mostach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 107,9 mm, skok tłoka 152,4 mm. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazuje napęd na koła tylnej osi (koła zdwojone). Hydrauliczny układ hamulcowy bez wspomagania działa na wszystkie koła, mechaniczny hamulec pomocniczy działa na tylne koła.

Źródła:

David Fletcher „British military transport 1829-1956”, wyd. The Tank Muzeum, 1998 r.

David E. Jane „British military transport”, wyd. Almark Publishing Co. Ltd., 1978 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.