Historia konstrukcji:
Samochód ciężarowy „Nippy” został opracowany w 1938 roku w brytyjskich zakładach John I. Thornycroft & Co. Ltd. w Basingstoke, hrabstwo Hampshire. Na rynku cywilnym po raz pierwszy został zaprezentowany w listopadzie 1938 roku. Produkowany seryjnie w latach 1939-1945.
Był oferowany w dwóch rozstawach osi w wersjach:
GF/TC4 – z klasyczną kabiną umieszczoną za silnikiem,
HF/TC4 – z kabiną umieszczoną nad silnikiem.
Dane techniczne:
Masa: Ładowność: Układ napędowy: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: Zbiornik paliwa: |
podwozia 1677 kg, nadwozia 559 kg 3 tony 4×2 silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą, zapłon iskrowy, pojemność 3.865 cm3, typu TC4 o mocy 60 bhp przy 2.400 obr./min 4 biegi do przodu plus wsteczny na drodze 55 km/h 68 litrów |
Opis konstrukcji:
Zastosowano dwuosobową zamkniętą kabinę załogi. Za kabiną zlokalizowano skrzynię ładunkową osłanianą brezentową plandeką rozpinaną na metalowych pałąkach. Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.
Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv) . Średnica cylindra 98,4 mm, skok tłoka 127 mm. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazuje napęd na koła tylnej osi. Hydrauliczny układ hamulcowy ze wspomaganiem systemu Girling działa na wszystkie koła, mechaniczny hamulec pomocniczy działa na tylne koła.