Samochód ciężarowy Lorry 3-ton, 4×2, GS, Thornycroft „Nippy”

Historia konstrukcji:
Samochód ciężarowy „Nippy” został opracowany w 1938 roku w brytyjskich zakładach John I. Thornycroft & Co. Ltd. w Basingstoke, hrabstwo Hampshire. Na rynku cywilnym po raz pierwszy został zaprezentowany w listopadzie 1938 roku. Produkowany seryjnie w latach 1939-1945.

Był oferowany w dwóch rozstawach osi w wersjach:

GF/TC4 – z klasyczną kabiną umieszczoną za silnikiem,

HF/TC4 – z kabiną umieszczoną nad silnikiem.

Dane techniczne:

Masa:
 
Ładowność:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zbiornik paliwa:
podwozia 1677 kg,
nadwozia 559 kg
3 tony
4×2
silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą,
zapłon iskrowy, pojemność 3.865 cm3,
typu TC4 o mocy 60 bhp przy 2.400 obr./min
4 biegi do przodu plus wsteczny
na drodze 55 km/h
68 litrów

Opis konstrukcji:
Zastosowano dwuosobową zamkniętą kabinę załogi. Za kabiną zlokalizowano skrzynię ładunkową osłanianą brezentową plandeką rozpinaną na metalowych pałąkach. Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv) . Średnica cylindra 98,4 mm, skok tłoka 127 mm. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazuje napęd na koła tylnej osi. Hydrauliczny układ hamulcowy ze wspomaganiem systemu Girling działa na wszystkie koła, mechaniczny hamulec pomocniczy działa na tylne koła.

Źródła:

David Fletcher „British military transport 1829-1956”, wyd. The Tank Muzeum, 1998 r.

David E. Jane „British military transport”, 1978 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.