Samochód ciężarowy Lorry 3-ton, 4×2, GS, Thornycroft „Sturdy”

Historia konstrukcji:
Samochód ciężarowy „Sturdy” został opracowany w brytyjskich zakładach John I. Thornycroft & Co. Ltd. w Basingstoke, hrabstwo Hampshire.

Wersje:

WZ/TC4 – samochód ciężarowy GS

ZS/TC4 – zamówione jako transportery reflektorów przeciwlotniczych.

Dane techniczne:

Masa:
Ładowność:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
? kg
3 tony
4×2
silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą,
zapłon iskrowy, pojemność 3.865 cm3,
typu TC4 o mocy 60 bhp przy 2.400 obr./min
4 biegi do przodu plus wsteczny
na drodze 55 km/h

Opis konstrukcji:
Zastosowano dwuosobową zamkniętą kabinę załogi w układzie klasycznym (za silnikiem). Za kabiną zlokalizowano skrzynię ładunkową osłanianą brezentową plandeką rozpinaną na metalowych pałąkach. Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie kół na sztywnych mostach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 98,4 mm, skok tłoka 127 mm. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazuje napęd na koła tylnej osi. Hydrauliczny układ hamulcowy ze wspomaganiem systemu Girling działa na wszystkie koła, mechaniczny hamulec pomocniczy działa na tylne koła. Stosowano opony rozmiaru 10.50-20”.

Źródła:

David Fletcher „British military transport 1829-1956”, wyd. The Tank Muzeum, 1998 r.

David E. Jane „British military transport”, wyd. Almark Publishing Co. Ltd., 1978 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.