Ciągnik półgąsienicowy Citroën-Kegresse P4T

Ciągnik półgąsienicowy Citroën-Kegresse P4T
Ciągnik półgąsienicowy Citroën-Kegresse P4T

Historia konstrukcji:
Samochód terenowy Autochenille P4T został opracowany w 1924 roku we francuskich zakładach Société Anonyme André Citroën w Paryżu. Wykorzystano podwozie i układ napędowy samochodu osobowego Citroën B2 10 CV zaopatrzonego w układ półgąsienicowy który opracował Adolphe Kegresse. W latach 1924-1927 wyprodukowano 1.134 egzemplarze.

W 1925 roku będąc pod wrażeniem rekordowych przejazdów propagandowych przez Azje i Afrykę (w tym przez Saharę) Tajlandia zakupiła 10 pojazdów tego typu.

Dane techniczne:

Masa:
 
Ładowność:
Wymiary:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
własna 1.310 kg
(w tym podwozie 1.100 kg)
800 kg
3.950 x 1.550 x 1.950 mm, prześwit 280 mm
silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, zapłon iskrowy,
chłodzony cieczą, pojemność 1.452 cm3,
typu Citroën B-14 o mocy 20 KM przy 2.100 obr./min
3 biegi do przodu plus wsteczny, terenowy reduktor
na drodze 25 km/h

Podwozie ciągnika półgąsienicowego Citroën-Kegresse P4T
Podwozie ciągnika półgąsienicowego Citroën-Kegresse P4T

Opis konstrukcji:
Pojazd zbudowany w układzie półgąsienicowym. Zastosowano otwarte nadwozie załogi w układzie klasycznym (za silnikiem). Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Wózek gąsienicowy obejmował koła napędowe i napinające (oba o średnicy 500 mm) oraz 4 koła nośne (średnicy 200 mm) tworzące wspólny wózek jezdny amortyzowany za pomocą podwójnych półeliptycznych resorów piórowych. Sztywna oś przednia amortyzowana za pomocą półeliptycznych resorów piórowych. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 68 mm, skok tłoka 100 mm. Stosowano gaźnik typu Solex. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazywał napęd na przednie koła napędowe wózka gąsienicowego. Układ hamulcowy działał na bębny hamulcowe kół napędowych. Gąsienice gumowo-metalowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.