Samochód ciężarowy Ford BB

Historia konstrukcji:
Samochód ciężarowy BB został opracowany w 1932 roku w amerykańskich zakładach Ford Motor Company w Detroit, stan Michigan. Był to następca modelu Ford AA.

Tajlandia zakupiła dla swoich sił zbrojnych różne wersje z krótkim i długim rozstawem osi, w kilku wersjach zabudowy nadwozia.

Dane techniczne:

Ładowność:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Zbiornik paliwa:
Prędkość maksymalna:
1.500 kg
4×2
silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, zapłon iskrowy,
chłodzony cieczą, pojemność 3.286 cm3,
typu Ford 201 o mocy 40 KM przy 2.200 obr./min
4 biegi do przodu plus wsteczny
40 litrów
na drodze ok. 50 km/h

Opis konstrukcji:
Zastosowano dwuosobową zamkniętą kabinę załogi w układzie klasycznym (za silnikiem). Za kabiną zlokalizowano skrzynię ładunkową osłanianą brezentową plandeką rozpinaną na metalowych pałąkach. Nadwozie jest umieszczone na stalowej ramie nośnej. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 98 mm, skok tłoka 108 mm. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazywał napęd na koła tylnej osi (na tylnej osi koła zdwojone).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.