Samochód ciężarowy Isuzu Typ 97 (TX40)

Historia konstrukcji:

Samochód ciężarowy opracowany w 1937 roku na zamówienie armii japońskiej na standardowy pojazd tej klasy.

Produkowany seryjnie w zakładach Ishikawajima Jidōsha Seisakusho oraz zakładach Tokyo Jidōsha Kogyo (odpowiedzialny za produkcję samochodów oddział należący do koncernu Tokyo Gasu Denki K. K.) pod marką Isuzu.

W tym samym roku doszło także do połączenia z zakładami Kyodo Kokusan Jidōsha które także podjęły produkcję ciężarówek Isuzu TX40.

Po wdrożeniu wersji wyposażonej w silnik Diesla nowy model oznaczono Type 94B, a dotychczasowy model z silnikiem gaźnikowym otrzymał oznaczenie Typ 94A.

Dane techniczne:

Masa:
Ładowność:
Wymiary:
Rozstaw osi:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zbiornik paliwa:
2.800 kg
2 tony
6.640 x 2.190 x 2.100 mm
4.000 mm
4×2
silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, zapłon iskrowy,
chłodzony cieczą, pojemność 4.390 cm3,
typu XA o mocy 68 KM przy 2.800 obr./min
4 biegi do przodu plus wsteczny, terenowy reduktor
na drodze 70 km/h
85 litrów

Opis konstrukcji:

Samochód ciężarowy z klasycznym nadwoziem z silnikiem umieszczonym przed kabiną. Za kabiną skrzynia ładunkowa zakrywana brezentową plandeką rozpinaną na pałąkach.

Zawieszenie kół na resorach półeliptycznych. Mechaniczne hamulce działały na wszystkie koła.

Silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 90 mm, skok tłoka 115 mm. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową napędzał tylną oś.

Źródła:

Instrukcja TM-E 30-480 „Handbook on Japanese Military Forces”, 1944

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.