Samochód osobowy Isuzu Typ 93 (K10)

Historia konstrukcji:

Samochód osobowy opracowany w 1933 roku na zamówienie armii japońskiej na standardowy pojazd tej klasy. Układ napędowy i podwozie wzorowane na zakupionym w 1932 roku amerykańskim samochodzie Hudson „Super Six” produkowanym w zakładach Hudson Motor Co. w Detroit.

Produkowany seryjnie w zakładach Ishikawajima Jidōsha Seisakusho oraz zakładach Tokyo Jidōsha  Kogyo (odpowiedzialny za produkcję samochodów oddział należący do koncernu Tokyo Gasu Denki K. K.) pod marką Isuzu.

Dane techniczne:

Liczba miejsc:
Masa:
Wymiary:
Rozstaw osi:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
7
2.600 kg
5.385 x 1.930 x 1.980 mm, prześwit 280 mm
3.600 mm
6×4
silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, zapłon iskrowy,
chłodzony cieczą, pojemność 4.390 cm3,
typu XA o mocy 68 KM przy 2.800 obr./min
4 biegi do przodu plus wsteczny, terenowy reduktor
na drodze 70 km/h

Opis konstrukcji:

Nadwozie otwarte przykrywane brezentowym dachem. Zawieszenie kół na resorach półeliptycznych. Mechaniczne hamulce działały na wszystkie koła.

Silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 90 mm, skok tłoka 115 mm. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową napędzał obie tylne osie.

Źródła:

Instrukcja TM-E 30-480 „Handbook on Japanese Military Forces”, 1944

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.