Ciągnik gąsienicowy Landsverk L-132

Ciągnik gąsienicowy Landsverk L-132
Ciągnik gąsienicowy Landsverk L-132

Historia konstrukcji:
Ciągnik artyleryjski L-132 został opracowany w 1934 roku w szwedzkich zakładach AB Landsverk w Landskronie.

W 1934 roku Tajlandia zakupiła 16 egzemplarzy w ramach zamówienia 55046 (numery seryjne 55-70), a 1 sierpnia 1936 roku 3 dalsze w ramach zamówienia 55126 (numery seryjne 100-102).

Używano je do holowania armat plot 75 mm oraz dział polowych 105 mm.

Ciągnik gąsienicowy Landsverk L-132 z armatą przeciwlotniczą Bofors kal. 75 mm
Ciągnik gąsienicowy Landsverk L-132 z armatą przeciwlotniczą Bofors kal. 75 mm

Dane techniczne:

Masa:
Ładowność:
Jednostka napędowa:
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
4.500 kg
1.500 kg
silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą,
zapłon iskrowy, o mocy 60 KM
4 biegi do przodu plus wsteczny
na drodze 22 km/h

Ciągnik gąsienicowy Landsverk L-132 z armatą Bofors kal. 105 mm
Ciągnik gąsienicowy Landsverk L-132 z armatą Bofors kal. 105 mm

Opis konstrukcji:
Silnik umieszczony w przedniej części kadłuba poprzez skrzynię przekładniową napędzał koła tylne. Koło napinające znajdowało się z przodu pojazdu. Zawieszenie obejmowało dwa dwukołowe wózki jezdne amortyzowane resorami piórowymi. Górny bieg gąsienicy podtrzymywała jedna rolka zlokalizowana pomiędzy wózkami jezdnymi.

Internet:

http://www2.landskrona.se/kultur/landsverk/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.