Ciągnik gąsienicowy Landsverk L-135

Ciągnik gąsienicowy Landsverk L-135
Ciągnik gąsienicowy Landsverk L-135

Historia konstrukcji:
Ciągnik artyleryjski L-135 został opracowany w 1936 roku w szwedzkich zakładach AB Landsverk w Landskronie.

W 1938 roku Tajlandia zakupiła 3 egzemplarze w ramach zamówienia 55126 (numery seryjne 105-107).

Dane techniczne:

Masa:
Jednostka napędowa:
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
7.500 kg
silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą,
zapłon iskrowy, o mocy 100 KM
4 biegi do przodu plus wsteczny
na drodze 25 km/h

Ciągnik gąsienicowy Landsverk L-135 podczas prób terenowych w Szwecji
Ciągnik gąsienicowy Landsverk L-135 podczas prób terenowych w Szwecji

Opis konstrukcji:
Silnik umieszczony w przedniej części kadłuba poprzez skrzynię przekładniową napędzał koła przednie. Koło napinające znajdowało się z tyłu pojazdu. Zawieszenie obejmowało dwa dwukołowe wózki jezdne amortyzowane resorami piórowymi. Górny bieg gąsienicy podtrzymywała jedna rolka zlokalizowana pomiędzy wózkami jezdnymi. Ciągnik mógł pokonywać rowy o szerokości 1,4 m, wzniesienia o nachyleniu stoku do 35 stopni oraz brody o głębokości do 60 cm. Przedział załogowy mieścił kierowcę i 8 żołnierzy obsługi działa.

Ciągnik gąsienicowy Landsverk L-135 podczas prób terenowych w Szwecji
Ciągnik gąsienicowy Landsverk L-135 podczas prób terenowych w Szwecji

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *