Historia konstrukcji:
Ciągnik artyleryjski L-135 został opracowany w 1936 roku w szwedzkich zakładach AB Landsverk w Landskronie.
W 1938 roku Tajlandia zakupiła 3 egzemplarze w ramach zamówienia 55126 (numery seryjne 105-107).
Dane techniczne:
Masa: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: |
7.500 kg silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą, zapłon iskrowy, o mocy 100 KM 4 biegi do przodu plus wsteczny na drodze 25 km/h |
Opis konstrukcji:
Silnik umieszczony w przedniej części kadłuba poprzez skrzynię przekładniową napędzał koła przednie. Koło napinające znajdowało się z tyłu pojazdu. Zawieszenie obejmowało dwa dwukołowe wózki jezdne amortyzowane resorami piórowymi. Górny bieg gąsienicy podtrzymywała jedna rolka zlokalizowana pomiędzy wózkami jezdnymi. Ciągnik mógł pokonywać rowy o szerokości 1,4 m, wzniesienia o nachyleniu stoku do 35 stopni oraz brody o głębokości do 60 cm. Przedział załogowy mieścił kierowcę i 8 żołnierzy obsługi działa.