Pojazd trójkołowy Mazda DA

Pojazd trójkołowy Mazda DA - prototyp
Pojazd trójkołowy Mazda DA – prototyp

Historia konstrukcji:

Pojazd trójkołowy opracowany w 1930 roku w japońskich zakładach Tōyō Kōgyō K.K. Trójkołowce tego typu były poszukiwane przez drobnych przedsiębiorców a następnie znalazły zastosowanie w japońskiej armii, szczególnie w terenie o wąskich, nieutwardzonych drogach. Produkcja seryjna ruszyła w 1931 roku.

Na bazie tego pojazdu zbudowano po wojnie lekką ciężarówkę Mazda CA o ładowności 1 tony poprzez zabudowę z przodu osi typu samochodowego i zamkniętą kabinę dla 2 osób, która była napędzana silnikiem o pojemności 1157 cm3.

Dane techniczne:

Masa:
Ładowność:
Wymiary:
Rozstaw osi:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
własna 705 kg
500 kg
2.770 x 1.170 x 1.100 mm
1.850 mm
silnik 1-cyl. chłodzony powietrzem,
pojemność 482 cm3,
o mocy 9,4 KM przy 3.300 obr./min
3 biegi do przodu plus wsteczny
na drodze 80 km/h

Pojazd trójkołowy Mazda DA
Pojazd trójkołowy Mazda DA

Opis konstrukcji:

Kierowca zajmował miejsce na typowym motocyklowym siodełku i sterował pojazdem za pośrednictwem motocyklowej kierownicy.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 85,5, skok tłoka 84 mm. Napęd z silnika przekazywany wałem na tylny most typu samochodowego (z mechanizmem różnicowym i kołami zaopatrzonymi w hamulce bębnowe sterowane mechanicznie). Stosowano opony rozmiaru 3.85-18”.

Źródła:

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.