Samochód osobowy Car, 6 seater, 4×2, Humber Pullman Limousine

Historia konstrukcji:

Samochód osobowy opracowany w 1936 roku w brytyjskich zakładach Humber w Coventry (od 1931 roku wchodziła w skład Rootes Group).

Konstrukcja bazowała na modelu Humber „Snipe” z powiększonym rozstawem osi.

Dane techniczne:

Masa:
Wymiary:
Rozstaw osi:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zbiornik paliwa:
własna 2.019 kg
4.978 x 1.880 x 1.753 mm, prześwit 187 mm
3.237 mm
4×2
silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, zapłon iskrowy,
chłodzony cieczą, pojemność 4.086 cm3,
o mocy 85 KM przy 3.400 obr./min
4 biegi do przodu plus wsteczny
na drodze 90 km/h
73 litry

Opis konstrukcji:

Zamknięte nadwozie typu sedan opracowane w zakładach Thrupp and Maberly. Wersja wojskowa była zaopatrzona w bagażnik dachowy. Nadwozie było umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie na sztywnych mostach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 85 mm, skok tłoka 120 mm, stopień sprężania 6,25:1. Gaźnik typu Stromberg DBVA-42. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazywał napęd na koła tylnej osi.

Źródła:

David Fletcher „British military transport 1829-1956”, wyd. The Tank Muzeum, 1998

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.