Pojazd trójkołowy Rikuo „Sanrinsha”

Pojazd trójkołowy Rikuo „Sanrinsha”
Pojazd trójkołowy Rikuo „Sanrinsha”

Historia konstrukcji:

Pojazd trójkołowy opracowany w 1937 roku w japońskich zakładach Rikuo Rikuo Nainenki K.K. w Shinagawa, prefektura Tokyo. Wzorowany na podobnym modelu Mazda DA, bazował na podzespołach motocykla Typ 97.

Dane techniczne:

Masa:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
? kg
silnik 2-cyl. w układzie V, chłodzony powietrzem,
pojemność 1.208 cm3,
o mocy 30 KM przy 4.000 obr./min
3 biegi do przodu plus wsteczny
na drodze 80 km/h

Opis konstrukcji:

Przednia część pojazdu przypominała standardowy motocykl. Natomiast w miejsce tylnego koła zabudowano skrzynię ładunkową pod którą znajdował się most typu samochodowego. Kierowca zajmował miejsce na typowym motocyklowym siodełku i sterował pojazdem za pośrednictwem motocyklowej kierownicy.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv), dwa zawory na cylinder (po jednym dolotowym i wylotowym). Cylindry umieszczone pod kątem 45 stopni. Średnica cylindra 87,3 mm, skok tłoka 101,6 mm, stopień sprężania 4,5:1. Napęd był przenoszony z silnika na tylne koła za pomocą łańcucha.

Źródła:

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.