Samochód osobowy Car, 4 seater, 4×2, Humber „Snipe”

Historia konstrukcji:

Samochód osobowy opracowany w brytyjskich zakładach Humber w Coventry (od 1931 roku wchodziła w skład Rootes Group). W latach 1937-1937 wyprodukowano 2652 egzemplarze wersji 18/Snipe a w latach 1938-1940 wyprodukowano 4206 egzemplarzy wersji 16/Snipe oraz Super Snipe.

Wersja dostosowana do przewożenia radiostacji nosiła oznaczenie Humber „Snipe” FFW (Fitted for Wireless). 3 pojazdy w wersji Tourer były osobistymi samochodami które używał znany brytyjski dowódca, marszałek polowy Bernard Montgomery.

Na bazie tego pojazdu opracowano ciężarówkę 8-cwt, transporter piechoty 8-cwt Personnel Truck oraz samochód opancerzony Humber Light Reconnaissance Car.

Dane techniczne:

Masa:
Ładowność:
Wymiary:
Rozstaw osi:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zużycie paliwa:
1.600 kg
5 osób + 50 kg bagażu
4.572 x 1.778 x 1.803 mm
2.895 mm
4×2
silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, zapłon iskrowy,
chłodzony cieczą, pojemność 4.086 cm3,
o mocy 85 KM przy 3.400 obr./min
4 biegi do przodu plus wsteczny
na drodze 100 km/h
ok.18 litrów / 100 km

Opis konstrukcji:

Nadwozie limuzyna lub kabriolet zabudowane na stalowej ramie. Zawieszenie kół na półeliptycznych resorach piórowych. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 85 mm, skok tłoka 120 mm, stopień sprężania 6,25:1. Gaźnik typu Stromberg DBVA-42. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazywał napęd na koła tylnej osi.

Źródła:

David Fletcher „British military transport 1829-1956”, wyd. The Tank Muzeum, 1998

David E. Jane „British military transport”, wyd. Almark Publishing Co. Ltd., 1978

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.