Samochód osobowy Car, 4 seater, 4×2, Standard 10 H.P.

Historia konstrukcji:

Samochód osobowy opracowany w 1937 roku w brytyjskich zakładach Standard Motor Company w Coventry. W 1940 roku cena wynosiła 179 funtów. Po wstrzymaniu produkcji cywilnej model Standard Flying Ten został dostosowany do wymogów wojska po czym do początku 1941 roku wyprodukowano serię 150 egzemplarzy.

Dane techniczne:

Masa:
Wymiary:
Rozstaw osi:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
? kg
3.861 x 1.422 x ? mm
2.286 mm
4×2
silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, zapłon iskrowy,
chłodzony cieczą, pojemność 1267 cm3,
o mocy 34 KM przy 4000 obr./min
3 biegi do przodu plus wsteczny
na drodze 105 km/h

Opis konstrukcji:

Czterodrzwiowe nadwozie typu limuzyna było zabudowane na stalowej ramie. Zawieszenie kół na półeliptycznych resorach piórowych. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.

Silnik dolnozaworowy (sv). Skok tłoka 100mm. Gaźnik typu Zenith. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazywał napęd na koła tylnej osi.

Źródła:

David Fletcher „British military transport 1829-1956”, wyd. The Tank Muzeum, 1998

David E. Jane „British military transport”, wyd. Almark Publishing Co. Ltd., 1978

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.