Samochód ciężarowy Marmon-Harrington TH310-6

Historia konstrukcji:
Samochód ciężarowy TH310-6 został opracowany w 1934 roku w amerykańskich zakładach Marmon-Herrington w Indianapolis, stan Indiana.

Siły zbrojne Iranu zakupiły partię pojazdów tego typu (pierwsza partia obejmowała dostawę 19 pojazdów, potem miały miejsce kolejne dostawy). Samochody te były używane także jako ciągniki artyleryjskie.

Dane techniczne:

Ładowność:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
3.000 kg
6×6
silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą,
zapłon iskrowy, pojemność 8.668 cm3,
typu Hercules RXC o mocy 115 hp przy 2.300 obr./min
4 biegi do przodu plus wsteczny, terenowy reduktor
na drodze ok. 60 km/h

Samochód ciężarowy Marmon-Harrington TH310-6
Samochód ciężarowy Marmon-Harrington TH310-6

Opis konstrukcji:
Zastosowano zamkniętą kabinę załogi w układzie klasycznym (za silnikiem). Za kabiną znajdowała się skrzynia ładunkowa osłaniana brezentową plandeką rozpinaną na metalowych pałąkach. Nadwozie było umieszczone na stalowej ramie nośnej nowej serii pojazdów TH. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 117,5 mm, skok tłoka 133 mm. Stosowano gaźnik typu Zenith. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową i rozdzielczą przekazywał napęd na wszystkie koła (na tylnych osiach koła zdwojone).

Źródło:

Fred W. Crismon „U.S. military wheeled vehicles”, wyd. Motorbooks International

Internet:

http://forum.axishistory.com/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.