Samochód ciężarowy Toyota KC

Historia konstrukcji:

Samochód ciężarowy opracowany w 1943 roku w japońskich zakładach Toyota Jidōsha Kabushiki-gaisha. Dla uproszczenia produkcji zastosowano kanciaste kształty nadwozia, a po pewnym czasie montowano centralnie tylko jeden reflektor. Produkowany od listopada 1943 roku.

Na bazie jego podwozia z kompletnym układem napędowym powstała amfibia Toyota KCY.

Dane techniczne:

Masa:
Ładowność:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
2.680 kg
1,5 tony
4×4
silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, zapłon iskrowy,
chłodzony cieczą, pojemność 3.389 cm3,
typu Model B o mocy 62 KM przy 3.000 obr./min
4  biegi do przodu plus wsteczny
na drodze 65 km/h

Opis konstrukcji:

Samochód ciężarowy z klasycznym nadwoziem z silnikiem umieszczonym przed kabiną. Za kabiną skrzynia ładunkowa zakrywana brezentową plandeką rozpinaną na pałąkach.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 84,14 mm, skok tłoka 101,6 mm, stopień sprężania 6:1. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową i rozdzielczą napędzał wszystkie koła.

Źródła:

Instrukcja TM-E 30-480 „Handbook on Japanese Military Forces”, 1944

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.