Historia konstrukcji:
Samochód ciężarowy opracowany w 1943 roku w japońskich zakładach Toyota Jidōsha Kabushiki-gaisha. Dla uproszczenia produkcji zastosowano kanciaste kształty nadwozia, a po pewnym czasie montowano centralnie tylko jeden reflektor. Produkowany od listopada 1943 roku.
Na bazie jego podwozia z kompletnym układem napędowym powstała amfibia Toyota KCY.
Dane techniczne:
Masa: Ładowność: Układ napędowy: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: |
2.680 kg 1,5 tony 4×4 silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, zapłon iskrowy, chłodzony cieczą, pojemność 3.389 cm3, typu Model B o mocy 62 KM przy 3.000 obr./min 4 biegi do przodu plus wsteczny na drodze 65 km/h |
Opis konstrukcji:
Samochód ciężarowy z klasycznym nadwoziem z silnikiem umieszczonym przed kabiną. Za kabiną skrzynia ładunkowa zakrywana brezentową plandeką rozpinaną na pałąkach.
Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 84,14 mm, skok tłoka 101,6 mm, stopień sprężania 6:1. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową i rozdzielczą napędzał wszystkie koła.