Historia konstrukcji:
Samochód wielozadaniowy opracowany w 1939 roku w brytyjskich zakładach Austin Motor Company Ltd. w Northfield.
Wykorzystano podwozie i układ napędowy cywilnego samochodu osobowego Austin Ten, do których dodano nowe nadwozie typu pickup. W latach 1940-1944 wyprodukowano około 30 tysięcy egzemplarzy.
Dane techniczne:
Masa: Wymiary: Rozstaw osi: Rozstaw kół: Układ napędowy: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: Zbiornik paliwa: Zasięg: |
własna 895 kg, całkowita 1.514 kg 3.988 x 1.604 x 1.968 mm, prześwit 217 mm 2.407 mm przód 1.232 mm, tył 1.308 mm 4×2 silnik 4-cyl. w układzie rzędowym, zapłon iskrowy, chłodzony cieczą, pojemność 1237 cm3, typu G3-222AB o mocy 29,5 KM przy 4.000 obr./min 4 biegi do przodu plus wsteczny na drodze 80 km/h 39 litrów na drodze 300 km |
Opis konstrukcji:
Zamknięta metalowa kabina była pozbawiona tylnej ściany, co zapewniało dostęp do skrzyni ładunkowej. Dodatkowo w przedniej części skrzyni ładunkowej znajdowały się dwa składane fotele. Przestrzeń ładunkowa była osłaniana brezentową plandeką.
Zawieszenie kół na sztywnych osiach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi i hydraulicznymi amortyzatorami ramieniowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.
Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 66,65 mm, skok tłoka 88,9 mm, stopień sprężania 6,52:1. Gaźnik typu Zenith 30VM4. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię biegów napędzał koła tylne. Trzeci i czwarty bieg zsynchronizowane. Hamulce mechaniczne bez wspomagania działały na wszystkie koła. Stosowano opony rozmiaru 6.00-16”. Koło zapasowe było mocowane na dachu kabiny.