Ciężki samochód wielozadaniowy Car, 4×4, Heavy Utility, Humber FWD

Historia konstrukcji:

Samochód wielozadaniowy opracowany w brytyjskich zakładach Humber w Coventry (od 1931 roku wchodziła w skład Rootes Group). Wyprodukowano około 6,5 tysiąca egzemplarzy.

Wersje:

– Car, 4×4, Heavy Utility, Humber FWD – uniwersalny lekki pojazd transportowy,

– Humber FWD, 4×4, Light Ambulance, 2 stretcher – ambulans sanitarny.

Dane techniczne:

Masa:
Ładowność:
Wymiary:
Rozstaw osi:
Rozstaw kół:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zużycie paliwa:
2.415 kg
750 kg
4.293 x 1.880 x 1.956 mm, prześwit 241 mm
2.838 mm
przód 1.549 mm, tył 1.543 mm
4×4
silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, zapłon iskrowy,
chłodzony cieczą, pojemność 4.086 cm3,
o mocy 85 KM przy 3.400 obr./min
4 biegi do przodu plus wsteczny, terenowy reduktor
na drodze 100 km/h
ok. 21 litrów / 100 km

Opis konstrukcji:

Nadwozie było umieszczone na stalowej ramie nośnej. Zawieszenie na sztywnych mostach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 85 mm, skok tłoka 120 mm, stopień sprężania 6,25:1. Gaźnik typu Stromberg DBVA-42. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową przekazywał napęd na koła tylnej osi. Hamulce hydrauliczne bez wspomagania działały na wszystkie koła. Stosowano opony rozmiaru 9.25-16”.

Źródła:

David Fletcher „British military transport 1829-1956”, wyd. The Tank Muzeum, 1998

David E. Jane „British military transport”, wyd. Almark Publishing Co. Ltd., 1978

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.