Ciężki samochód wielozadaniowy Car, 4×2, Heavy Utility, Ford WOA2

Historia konstrukcji:

Ciężki samochód wielozadaniowy opracowany w brytyjskich zakładach Ford Motor Company Ltd. w Dagenham (filia amerykańskiego koncernu Ford Motor Company w Detroit). Produkowano dwie wersje oznaczone Ford WOA2 oraz WOA2A. Razem z wersją WOA1 podczas wojny wyprodukowano 11.754 egzemplarzy.

Dane techniczne:

Masa:
Wymiary:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zużycie paliwa:
1.750 kg
4.394 x 1.905 x 1.778 mm, prześwit 216 mm
4×2
silnik 8-cyl. w układzie widlastym, zapłon iskrowy,
chłodzony cieczą, pojemność 3.622 cm3,
typu Ford 221 o mocy 85 KM przy 3.800 obr./min
3 biegi do przodu plus wsteczny
na drodze 90 km/h
ok. 17 litrów / 100 km

Opis konstrukcji:

Zawieszenie na sztywnych mostach amortyzowanych półeliptycznymi resorami piórowymi (z przodu pojedynczy resor był umieszczony poprzecznie, natomiast z tyłu dwa resory były umieszczone wzdłużnie). Instalacja elektryczna o napięciu początkowo 6 V, a w późniejszych seriach 12 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 77,79 mm, skok tłoka 95 mm, stopień sprężania 6,15:1.Sprzęgło suche jednotarczowe. Poprzez skrzynię przekładniowa napęd był przekazywany na tylną oś. Hamulce mechaniczne, bez wspomagania, działały na wszystkie koła. Wersja do działań na pustyni miała niskociśnieniowe koła 9.00-13”, natomiast w Europie używano opon 6.50-16”.

Źródła:

David Fletcher „British military transport 1829-1956”, wyd. The Tank Muzeum, 1998

David E. Jane „British military transport”, wyd. Almark Publishing Co. Ltd., 1978

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.