Masa: | własna 11357 kg, całkowita 30100 kg |
Ładowność: | 18 ton |
Wymiary: | 9728 x 3124 x 3505 mm |
Układ napędowy: | 6×4 |
Jednostka napędowa: | silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, |
zapłon iskrowy, chłodzony cieczą, pojemność 8473 cm3, | |
typu 529 o mocy 126 KM przy 2250 obr./min | |
Skrzynia przekładniowa: | 4 biegi do przodu plus wsteczny, terenowy reduktor |
Prędkość maksymalna: | na drodze 40 km/h |
Historia konstrukcji:
Transporter czołgów opracowany w amerykańskich zakładach White Motor Company w Cleveland (stan Ohio). Zastosowano standardowe cywilne podwozie dostosowane do wymagań europejskich nabywców. Pierwotnie pojazd budowano w odpowiedzi na zamówienie francuskie ale po upadku tego kraju w czerwcu 1940 roku zamówienie zostało przejęte przez Wielką Brytanię.
Opis konstrukcji:
Zastosowano zamkniętą kabinę załogi w układzie klasycznym (za silnikiem). Za kabiną znajdowała się wzmocniona płaska powierzchnia ładunkowa przystosowana do transportu czołgów szybkich o masie 18 ton. W tylnej części nadwozia znajdowały się rozkładany rampy wjazdowe.
Źródła:
David Fletcher „British military transport 1829-1956”, wyd. The Tank Muzeum, 1998