Samolot patrolowy morski Armstrong Whitworth A.W. 15 „Atalanta”

Historia konstrukcji:

Samolot komunikacyjny opracowany w brytyjskich zakładach Sir W. G. Armstrong Whitworth Aircraft Company. Prototyp został oblatany 6 czerwca 1932 roku.

W marcu 1941 roku 5 maszyn tego typu wcielono do jednostek lotnictwa odpowiedzialnych za patrolowanie Oceanu Indyjskiego: No. 1 Costal Defence oraz No. 3 Costal Defence. Jeden z nich rozbił się 6 kwietnia 1942 roku w Sunderbans. Loty operacyjne samoloty tego typu wykonywały do 30 sierpnia 1942 roku.

Dane techniczne:

Załoga:
Ładunek:
Masa własna:
Masa startowa:
Rozpiętość:
Długość:
Wysokość:
Powierzchnia nośna:
Jednostka napędowa:
 
 
 
Prędkość maksymalna:
Prędkość przelotowa:
Pułap:
Zasięg:
Uzbrojenie:
3 osoby
9 pasażerów + 450 kg ładunku
6.323 kg
9.525 kg
27,43 m
21,79 m
4,57 m
119,38 m2
4 silniki 10-cyl. w układzie podwójnej gwiazdy,
chłodzone powietrzem,
typu Armstrong Siddeley „Serval” III
o mocy 340 KM przy 2000 obr./min
251 km/h
160-176 km/h
4.330 m
1.030 km
1 km Vickers kal. .303

Opis konstrukcji:

Samolot zbudowany w układzie zastrzałowego dwupłata z obszernym kadłubem mieszczącym kabinę pilotów i przedział transportowy, konstrukcji mieszanej. Podwozie stałe w układzie klasycznym z kółkiem ogonowym.

Silniki napędzały metalowe śmigła o stałym skoku.

Po zmobilizowaniu samoloty zostały uzbrojone w 1 ruchomy karabin maszynowy obsługiwany przez nawigatora.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.