Historia konstrukcji:
Samolot szkolno-treningowy opracowany w duńskich zakładach Orlogsværftet Flyvemaskineværksted w Kopenhadze. Oblot prototypu miał miejsce w 1926 roku.
W latach 1926-1929 dla lotnictwa wojsk lądowych Hærens Flyvertropper wyprodukowano 15 egzemplarzy (numery ewidencyjne od O-56 do O-70).
Zastosowanie:
W 1940 roku 9 samolotów tego typu (z tego tylko 5 sprawnych) znajdowało się na stanie szkoły lotnictwa wojsk lądowych Flyveskolen stacjonującej na lotnisku Værløse. W trakcie służby rozbito lub wycofano z użycia 6 maszyn (numery ewidencyjne O-56, O-57, O-58, O-63, O-66, O-70).
Dane techniczne:
Załoga: Masa własna: Masa startowa: Rozpiętość: Długość: Wysokość: Powierzchnia nośna: Jednostka napędowa: Prędkość maksymalna: Pułap: Zasięg: Uzbrojenie: |
2 osoby ok. 1.000 kg ok. 1.400 kg 10,60 m 8,40 m 2,70 m 23,78 m2 1 silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą, o mocy 160 KM 200 km/h 5.515 m 500 km 3 km Madsen kal. 8 mm |
Opis konstrukcji:
Jednosilnikowy dwupłat konstrukcji mieszanej. Dwuosobowa załoga zajmowała miejsca w układzie tandem w odkrytych kabinach zaopatrzonych w wiatrochron.
Podwozie w układzie klasycznym z dwoma szeroko rozstawionymi amortyzowanymi kołami głównymi oraz metalową płozą ogonową.
Silnik rzędowy napędzał dwułopatowe drewniane śmigło o stałym skoku.
Uzbrojenie stałe stanowił jeden stały karabin maszynowy zabudowany w kadłubie, który strzelał przez krąg śmigła z wykorzystaniem synchronizatora. W tylnej kabinie można było zamontować na obrotnicy podwójny ruchomy karabin maszynowy.