Motocykl Motocarrozzetta Gilera LTE 500

Historia konstrukcji:

Motocykl opracowany w 1936 roku we włoskich zakładach Gilera & C. S.p.A. w Mediolanie.

Na potrzeby włoskiej armii dostarczany najczęściej z wózkiem bocznym.

Dane techniczne:

Masa:
Rozstaw osi:
Prześwit:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
własna 174 kg
1.450 mm
140 mm
silnik 1-cyl. chłodzony powietrzem,
pojemność 498 cm3,
o mocy 12 KM przy 3.400 obr./min
4 biegi
na drodze 90 km/h (z wózkiem bocznym)

Opis konstrukcji:

Rama rurowa, stalowa. Zawieszenie z przodu widelec trapezowy z amortyzatorem ciernym, natomiast z tyłu zastosowano trójkątny wahacz umocowany za silnikiem, który był amortyzowany spiralnymi sprężynami umieszczonymi w poziomych obudowach (z możliwością regulowania siły napięcia sprężyn). Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Wózek boczny był produkowano w dwóch wersjach – dwumiejscowy z resorowanym kołem wózka oraz jednomiejscowy bez amortyzacji, z kołem zapasowym mocowanym na tylnej ścianie.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 84 mm, skok tłoka 90 mm, stopień sprężania 4,5:1. Skrzynia biegów sterowana nożnie, napęd na tylne koło był przekazywany za pomocą łańcucha. Hamulce mechaniczne. Stosowano opony rozmiaru 3.50-19”.

Źródła:

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.