Motocykl Motocyclette René Gillet 750 K

Motocykl René Gillet 750 K
Motocykl René Gillet 750 K

Historia konstrukcji:
Motocykl z wózkiem bocznym model 750 K został opracowany w 1933 roku we francuskich zakładach René Gillet w Paryżu. Następca modelu G z 1921 roku.

Dane techniczne:

Masa:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zbiornik paliwa:
solo 175 kg
silnik 2-cyl. w układzie widlastym,
chłodzony powietrzem, pojemność 752 cm3,
o mocy 14 KM
4 biegi ze sterowaniem ręcznym
na drodze 110 km/h
13 litrów

Motocykl René Gillet 750 K
Motocykl René Gillet 750 K

Opis konstrukcji:
Rama stalowa konstrukcji rurowej. Z przodu zawieszenie obejmowało widelec trapezowy, z tyłu zawieszenie sztywne. Siodło kierowcy amortyzowane dwiema sprężynami. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 70 mm, skok tłoka 97,7 mm. Zastosowano gaźnik typu Amal 5/221. Rura wydechowa umieszczona po lewej stronie pojazdu. Napęd przekazywany na tylne koło łańcuchem. Stosowano opony rozmiaru 4.00-19″.

Źródła:

Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine „L’automobile sous l’uniforme 1939-40”, wyd. Massin, 1992 r.

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006 r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.