Historia konstrukcji:
Motocykl 3HW został opracowany w 1942 roku w brytyjskich zakładach Triumph Motorcycles Ltd. w Allesley koło Meriden (poprzednia fabryka w Coventry została zbombardowana 14 listopada 1940 roku). Nowy model zastąpił na taśmach produkcyjnych wersję Triumph 3SW.
Cena jednostkowa wynosiła około 63 funty.
Dane techniczne:
Masa: Wymiary: Rozstaw osi: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: Zbiornik paliwa: |
własna 147 kg 2.083 x 724 x ? mm, prześwit 150 mm 1.333 mm silnik 1-cyl. chłodzony powietrzem, pojemność 342 cm3, o mocy 17 bhp przy 5.200 obr./min 4 biegi na drodze 95 km/h 4,2 litra |
Opis konstrukcji:
Rama rurowa, stalowa. Zawieszenie z przodu widelec trapezowy z amortyzatorem ciernym, a z tyłu sztywne. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.
Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 70 mm, skok tłoka 89 mm, stopień sprężania 6,7:1. Zasilany gaźnikiem typu Amal 276AD/1J. Skrzynia biegów sterowana nożnie, o przełożeniach:
1. bieg 17,80
2. bieg 13,30
3. bieg 8,40
4. bieg 5,80
Napęd na tylne koło był przekazywany za pomocą łańcucha. Stosowano opony rozmiaru 3.25-19”.