Motocykl Motorcycle Triumph 3HW

Historia konstrukcji:
Motocykl 3HW został opracowany w 1942 roku w brytyjskich zakładach Triumph Motorcycles Ltd. w Allesley koło Meriden (poprzednia fabryka w Coventry została zbombardowana 14 listopada 1940 roku). Nowy model zastąpił na taśmach produkcyjnych wersję Triumph 3SW.

Cena jednostkowa wynosiła około 63 funty.

Dane techniczne:

Masa:
Wymiary:
Rozstaw osi:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zbiornik paliwa:
własna 147 kg
2.083 x 724 x ? mm, prześwit 150 mm
1.333 mm
silnik 1-cyl. chłodzony powietrzem,
pojemność 342 cm3,
o mocy 17 bhp przy 5.200 obr./min
4 biegi
na drodze 95 km/h
4,2 litra

Opis konstrukcji:
Rama rurowa, stalowa. Zawieszenie z przodu widelec trapezowy z amortyzatorem ciernym, a z tyłu sztywne. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Czterosuwowy silnik górnozaworowy (ohv). Średnica cylindra 70 mm, skok tłoka 89 mm, stopień sprężania 6,7:1. Zasilany gaźnikiem typu Amal 276AD/1J. Skrzynia biegów sterowana nożnie, o przełożeniach:
1. bieg 17,80
2. bieg 13,30
3. bieg 8,40
4. bieg 5,80
Napęd na tylne koło był przekazywany za pomocą łańcucha. Stosowano opony rozmiaru 3.25-19”.

Źródła:

C.J. Orchard, S.J. Madden „British Forces Motorcycles 1925-45”, wyd. Suton Publishing Ltd, 1997 r.

Tomasz Szczerbicki „Motocykle II Wojny Światowej”, wyd. L&L, 2006 r.

Internet:

http://www.triumph.co.uk/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *