Historia konstrukcji:
Opancerzony pojazd rozpoznawczy był używany przez siły zbrojne Danii.
Został opracowany w 1932 roku w szwedzkich zakładach AB Landsverk w Landskronie. Motocykl z koszem amerykańskich zakładów Harley-Davidson został osłonięty płytami pancernymi chroniącymi przed ostrzałem z broni strzeleckiej. Pod fabrycznym oznaczeniem Landsverk L-210 C wykonano później analogiczny pojazd i sprzedano w 1938 roku do Meksyku.
Prototyp po dostarczeniu do Danii otrzymał numer ewidencyjny FP.3 i poddano go licznym testom. Wykazały one znaczne przeciążenie podwozia, co uniemożliwiało poruszanie się pojazdu poza drogami twardymi. W tej sytuacji projekt zamknięto w 1935 roku.
Dane techniczne:
Załoga: Masa: Wymiary: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: Uzbrojenie: Opancerzenie: |
2 osoby bojowa 730 kg 2.300 x 1.600 x 1.600 mm silnik 2-cyl. w układzie V, chłodzony powietrzem, pojemność 1.208 cm3, o mocy 30 KM przy 4.000 obr./min 3 biegi na drodze 75 km/h na drodze 200 km 1 km Madsen M.1924 kal. 8 mm 4 mm |
Opis konstrukcji:
Standardowy motocykl z koszem marki Harley-Davidson został osłonięty płytami pancernymi przynitowanymi do stelażu z kątowników. Uzbrojenie obsługiwane przez siedzącego w wózku bocznym strzelca obejmowało 8 mm karabin maszynowy Madsen M.1924 typ C.
Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv), dwa zawory na cylinder (po jednym dolotowym i wylotowym). Cylindry umieszczone pod kątem 45 stopni. Średnica cylindra 87,3 mm, skok tłoka 101,6 mm, stopień sprężania 4,5:1. Skrzynia biegów sterowana ręcznie, napęd na tylne koło był przekazywany za pomocą łańcucha. Sprzęgło wielotarczowe mokre. Hamulce mechaniczne. Stosowano opony rozmiaru 4.40-18”.