Półgąsienicowy ciągnik artyleryjski Artilleritraktor Triangel-Kornbeck

Historia konstrukcji:
Ciągnik artyleryjski opracowany w duńskich zakładach De Forenede Automobilfabriker A/S w Odense.

Do standardowego samochodu ciężarowego Lastvogn 3½ tons Triangel w miejsce tylnej osi zabudowano układ gąsienicowy, który zaprojektował inż. E.R. Kornbeck z wykorzystaniem koncepcji francuskiego systemu Kégresse-Hinstin.

Pojazdy tego typu były wykorzystywano jako ciągniki artylerii ciężkiej (armaty kalibru 10½ cm oraz haubice 15 cm) oraz transportery dźwigarek balonowych.

Dźwigarka balonowa na podwoziu Triangel-Kornbeck
Dźwigarka balonowa na podwoziu Triangel-Kornbeck
Masa:
Ładowność:
Wymiary:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
5.500 kg
3.000 kg
5.090 x 2.050 mm
silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą,
zapłon iskrowy, pojemność ? cm3,
typu Continental 16R o mocy 85 KM
4 biegi do przodu plus wsteczny, terenowy reduktor
na drodze 40 km/h

Półgąsienicowy ciągnik artyleryjski Artilleritraktor Triangel-Kornbeck
Półgąsienicowy ciągnik artyleryjski Artilleritraktor Triangel-Kornbeck

Dane techniczne:

Opis konstrukcji:
Napęd był przekazywany na bliźniacze koła tylnej osi, które napędzały gąsienice. W skład układu gąsienicowego wchodziły 3 rolki toczne oraz umieszczone z przodu koło napinające. Hamulce mechaniczne działały tylko na koła tylne. Instalacja elektryczna o napięciu 6 V.

Wózek napędowy ciągnika artyleryjskiego Artilleritraktor Triangel-Kornbeck
Wózek napędowy ciągnika artyleryjskiego Artilleritraktor Triangel-Kornbeck

Internet:

http://www.armyvehicles.dk/

http://www.chakoten.dk/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.