Historia konstrukcji:
Samochód ciężarowy opracowany w 1940 roku. Względem poprzedniego modelu Typ 97A główną różnicą było zastosowanie silnika Diesla który w 1939 roku opracował inż. Masao Machida.
Dane techniczne:
Masa: Ładowność: Wymiary: Rozstaw osi: Układ napędowy: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: Zbiornik paliwa: |
2.850 kg 2 tony 6.640 x 2.190 x 2.100 mm 4.000 mm 4×2 silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, wysokoprężny, chłodzony cieczą, pojemność 5.100 cm3, typu DA40 o mocy 85 KM przy 2.500 obr./min 4 biegi do przodu plus wsteczny, terenowy reduktor na drodze 80 km/h 85 litrów |
Opis konstrukcji:
Samochód ciężarowy z klasycznym nadwoziem z silnikiem umieszczonym przed kabiną. Za kabiną skrzynia ładunkowa zakrywana brezentową plandeką rozpinaną na pałąkach.
Zawieszenie kół na resorach półeliptycznych. Mechaniczne hamulce działały na wszystkie koła.
Czterosuwowy silnik wysokoprężny z wtryskiem pośrednim do komory wirowej. Średnica cylindra 95 mm, skok tłoka 120 mm. Stopień sprężania 17:1. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową napędzał tylną oś.