Samochód ciężarowy Isuzu Typ 97B (TX40)

Historia konstrukcji:

Samochód ciężarowy opracowany w 1940 roku. Względem poprzedniego modelu Typ 97A główną różnicą było zastosowanie silnika Diesla który w 1939 roku opracował inż. Masao Machida.

Dane techniczne:

Masa:
Ładowność:
Wymiary:
Rozstaw osi:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
Zbiornik paliwa:
2.850 kg
2 tony
6.640 x 2.190 x 2.100 mm
4.000 mm
4×2
silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, wysokoprężny,
chłodzony cieczą, pojemność 5.100 cm3,
typu DA40 o mocy 85 KM przy 2.500 obr./min
4 biegi do przodu plus wsteczny, terenowy reduktor
na drodze 80 km/h
85 litrów

Opis konstrukcji:

Samochód ciężarowy z klasycznym nadwoziem z silnikiem umieszczonym przed kabiną. Za kabiną skrzynia ładunkowa zakrywana brezentową plandeką rozpinaną na pałąkach.

Zawieszenie kół na resorach półeliptycznych. Mechaniczne hamulce działały na wszystkie koła.

Czterosuwowy silnik wysokoprężny z wtryskiem pośrednim do komory wirowej. Średnica cylindra 95 mm, skok tłoka 120 mm. Stopień sprężania 17:1. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową napędzał tylną oś.

Źródła:

Instrukcja TM-E 30-480 „Handbook on Japanese Military Forces”, 1944

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.