Historia konstrukcji:
Samochód terenowy TH300-4 został opracowany w 1934 roku w amerykańskich zakładach Marmon-Herrington w Indianapolis, stan Indiana.
Siły zbrojne Iranu zakupiły partię pojazdów tego typu.
Dane techniczne:
Ładowność: Układ napędowy: Jednostka napędowa: Skrzynia przekładniowa: Prędkość maksymalna: |
1.500 kg 4×4 silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą, zapłon iskrowy, pojemność 8.668 cm3, typu Hercules RXC o mocy 115 hp przy 2.300 obr./min 4 biegi do przodu plus wsteczny, terenowy reduktor na drodze ok. 80 km/h |
Opis konstrukcji:
Zastosowano otwartą kabinę załogi w układzie klasycznym (za silnikiem), w razie niesprzyjających warunków pogodowych osłanianą brezentowym dachem rozpinanym na metalowych pałąkach. Nadwozie było umieszczone na stalowej ramie nośnej nowej serii pojazdów TH. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.
Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 117,5 mm, skok tłoka 133 mm. Stosowano gaźnik typu Zenith. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową i rozdzielczą typu Fuller MRU przekazywał napęd na wszystkie koła z wykorzystaniem mostów napędowych typu Wisconsin Model 701. Stosowano opony rozmiaru 10,50-20”.