Samochód terenowy Marmon-Harrington TH300-4

Historia konstrukcji:
Samochód terenowy TH300-4 został opracowany w 1934 roku w amerykańskich zakładach Marmon-Herrington w Indianapolis, stan Indiana.

Siły zbrojne Iranu zakupiły partię pojazdów tego typu.

Dane techniczne:

Ładowność:
Układ napędowy:
Jednostka napędowa:
 
 
Skrzynia przekładniowa:
Prędkość maksymalna:
1.500 kg
4×4
silnik 6-cyl. w układzie rzędowym, chłodzony cieczą,
zapłon iskrowy, pojemność 8.668 cm3,
typu Hercules RXC o mocy 115 hp przy 2.300 obr./min
4 biegi do przodu plus wsteczny, terenowy reduktor
na drodze ok. 80 km/h

Opis konstrukcji:
Zastosowano otwartą kabinę załogi w układzie klasycznym (za silnikiem), w razie niesprzyjających warunków pogodowych osłanianą brezentowym dachem rozpinanym na metalowych pałąkach. Nadwozie było umieszczone na stalowej ramie nośnej nowej serii pojazdów TH. Instalacja elektryczna o napięciu 12 V.

Czterosuwowy silnik dolnozaworowy (sv). Średnica cylindra 117,5 mm, skok tłoka 133 mm. Stosowano gaźnik typu Zenith. Umieszczony z przodu silnik poprzez skrzynię przekładniową i rozdzielczą typu Fuller MRU przekazywał napęd na wszystkie koła z wykorzystaniem mostów napędowych typu Wisconsin Model 701. Stosowano opony rozmiaru 10,50-20”.

Źródło:

Fred W. Crismon „U.S. military wheeled vehicles”, wyd. Motorbooks International

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.